wtorek, 19 kwietnia 2011

Zaczynamy!

Witam!
skoro pojawiła/eś się na tym blogu oznacza to, że wiesz już coś o realizowanym właśnie pomyśle zawiązania Rady Osiedla i o mojej osobie.Gratuluję dociekliwości!! Z chęcią opowiem Ci w kilku zdaniach o tym, co wydaje mi się, że powinieneś wiedzieć.

O MNIE:
nazywam się Krzysztof Nykiel, od jesieni 2010 roku, jestem mieszkańcem osiedla
Wiszące Ogrody w Kiełpinku - dzielnica Jasień. Po części moje wcześniejsze doświadczenia z działalnością non-profit, ale także własne obserwacje i potrzeby skłoniły mnie do poruszenia tematu komunikacji publicznej naszego osiedla na lokalnym forum www.wiszące-ogrody.net. Dzięki temu poznałem kilku innych mieszkańców i dowiedziałem się o temacie Rady. Sprawy potoczyły się bardzo szybko i teraz jestem jednym z jej kandydatów. Stąd ten blog i moje chęci.

CO DO MOJEGO MIEJSCA W RADZIE:
jestem przekonany, że będąc jej członkiem będę mógł wpływać na moje otoczenie zgodnie z własnymi przekonaniami i wartościami. Co prawda na chwilę obecną trudno powiedzieć jak skuteczną formą wpływu na decyzje miasta jest taka Rada w praktyce, ale wierzę, że warto próbować. Bliskie mi są tematy ochrony środowiska, z czego na pewno wynikać będą próby ochrony najbliższej przyrody przed dewastacją, jestem też fanem segregacji śmieci i sprawnie działającej komunikacji miejskiej (komunikacja autobusowa, długo wyczekiwana Kolej Metropolitalna, ale także tworzenie ścieżek rowerowych- sam jeżdżę rowerem przez cały rok!).

Wkrótce do moich zainteresowań dojdzie kwestia dzieci i całej związanej z tym "logistyki" więc z ciekawością będę nasłuchiwać pomysłów z nią związanych (domowe przedszkole itp. pomysły mile widziane :) Inne kwestie z pewnością pojawią się w trakcie naszego działania. Zachęcam do śledzenia tego bloga- będę się starać informować na nim o akcjach, istotnych z mojego punktu widzenia wydarzeniach, czy inicjatywach naszej dzielnicy.

O WYBORACH:
Jak dowiedziałeś się z ulotek 8 maja, odbędą się wybory do Rady. Chodzi o Radę Osiedla "Jasień", w której skład
wchodzą: Jasień, Szadółki i Kiełpinek.
Wybory to ostatni etap, a przecież wcześniej grupa entuzjastów musiała zebrać podpisy 10% mieszkańców i odszukać wśród mieszkańców min 16 chętnych do Rady, a Ci zebrać co najmniej 50 podpisów pod listą uprawniającą je do zgłoszenia swojej kandydatury. To się udało, jestem jednym z tej szesnastki.
Ostatnim ważnym punktem jest zmobilizowanie mieszkańców, aby wybrali się na wybory i pokazali swoimi głosami, że popierają taką formę samorządności i działalności społecznej. POTRZEBUJEMY CO NAJMNIEJ 5% FREKWENCJI- wydaje się mało, ale po spotkaniach z sąsiadami wiem, że szczególnie nasze osiedle ma dużo mieszkańców niezameldowanych lub nieobecnych.

CZAS I MIEJSCE GŁOSOWANIA:
8 maja 2011 od 07:00 do 21:00
Szkoła Podstawowa Nr 85
ul. Stolema 59
(Jasień)


WAŻNE!
* Możecie głosować na 15 osób na raz, ale zachęcam do wsparcia tych, którzy reprezentują Wasze otoczenie. Chwilowo na 16 kandydatów dziewięciu jest z Jasienia. Pozostali reprezentują:
- Kiełpinek:
Cisowski Krzysztof, Andrzej (32 l.)
Rybandt Lidia (47 l.)
Marzena Mielniczek-Drezner (25 l.)
Krzysztof Nykiel (28 l.)

- Szadółki:
Smoleń Janusz, Piotr (41 l.)
Rakoczy Teresa (56 l.)
Browarczyk Zbigniew (49 l.)

* poza osobami pełniącymi funkcje wymagające szczególnego zaangażowania, pozostali nie otrzymują za swoją pracę pieniędzy- jest to działalność non-profit i (ja tak to widzę) nie ma nic wspólnego z tym, co pokazują w TV. Kwestie poglądów politycznych nie mają tu znaczenia- uważam, ze liczy się efekt a rozmawiać trzeba z każdym.

* jak można przeczytać pod http://www.gdansk.pl/plik,34740.html Rada ma spore możliwości opiniotwórcze. Pamiętajmy jednak, że Rada nie wchodzi w kompetencje Zarządu Wspólnot, to są odrębne kwestie.

* liczę na to, że będąc członkiem rady będę wspierać i ew. koordynować lokalne inicjatywy. Ale sam nic nie zdziałam, liczy się współpraca i zaangażowanie innych mieszkańców. Do każdego pomysłu czy inicjatywy potrzebna jest grupa ludzi która sama weźmie sprawy w swoje ręce (z naszą pomocą). "Koncert Życzeń" wobec Rady byłby nieporozumieniem. Mała praca każdego z nas na rzecz lokalnej społeczności da w sumie pożądany efekt a nikt się nie napracuje. Tak rozumiem samorządność i nowocześnie pojęty patriotyzm.

ZAGŁOSUJCIE 8 MAJA I DAJCIE NAM I SOBIE SZANSĘ, NA STWORZENIE BARDZIEJ ZINTEGROWANEJ SPOŁECZNOŚCI I PRZYJAZNEGO ŚRODOWISKA W KTÓRYM ŻYJEMY!

2 komentarze:

  1. Brawo za chęć działania!

    Odnośnie ochrony przyrody - ostatnio po kilku spacerach na "poligonie" jestem załamana bezmyślnością ludzi wyrzucających tam śmieci.
    Głównie są to śmieci budowlane, wyrzucane przez ekipy budowlane. Czy można coś z tym zrobić?

    Życzę powodzenia i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za życzenia,
    codziennie w dniach roboczych przejeżdżam przez poligon, często chadzałem też na spacery do kwietnia także doskonale wiem o czym Pani mówi.
    Jak okazuje mapa trójmiasto.pl teren ten podlega pod naszą "dzielnicę" Kiełpinek, więc byłoby to pole do popisu Rady ale musielibyśmy na początek ustalić kto jest właścicielem, aby móc ruszyć dalej i zastanowić się co można zrobić (konsultacje z właścicielem i Strażą Miejską/Dzielnicowym itp.). Jeśli Rada powstanie jedną z pierwszych rzeczy dla mnie to zapoznanie się dokładnie z planami zagospodarowania, sytuacją własnościową gruntów i ich przeznaczeniem- to pomoże zaadresować nasze wnioski pod właściwy adres a mi poznać otoczenie w którym przyjdzie nam działać (jak pisałem: mieszkam tu od zeszłego roku).
    Na chwilę obecną skromnie zachęcam do spacerów z telefonem z wbudowanym aparatem- jeśli zauważy Pani taki czyn proszę o fotkę lub info odnośnie nr pojazdu z którego wyrzucono śmieci- z przyjemnością pomogę skierować informację do właściwego odbiorcy.

    OdpowiedzUsuń