poniedziałek, 20 czerwca 2011

"wySTeRuj trasy rowerowe (...)"- po spotkaniu

Jestem po spotkaniu z Biurem Rozwoju Gdańska, na którym przedstawiłem własne propozycje działań mających na celu wzrost ruchu rowerowego poprzez jego usprawnienie w mieście.

Moje propozycje to:
  1. Trasa Karczemki/Kiełpino Górne ↔ Kiełpinek (przez kładkę pieszo-rowerową, a dalej w kierunku PKM „Kiełpinek” i wzdłuż nasypu aż do skrętu pod wiaduktem przy ul. Tanecznej) ↔ Matemblewo ↔ Wrzeszcz
  1. Trasa Karczemki/Kiełpino Grn. (przez kładkę pieszo-rowerową, a dalej w kierunku ul. Kartuskiej) ↔ Kiełpinek ↔ Jasień ↔ i dalej do Stare Miasto wzdłuż ul. Kartuskiej
  1. Najkrótsze połączenie pieszo-rowerowe z Karczemek do stacji PKM „Kiełpinek”: przez kładkę a dalej przez proponowany pasaż przez Auchan (przejście pieszo jak przy Molo w Sopocie) lub po północnej stronie obwodu kompleksu handlowego (prowadzę takie rozmowy, może opiszę je w następnym wpisie)
  1. Trasa rowerowa wzdłuż ul. Słowackiego od Galerii Bałtyckiej do ronda de la Salle (sugerowana północna strona ulicy)
  1. Połączenie pieszo-rowerowe z Kiełpina/Karczemek/Kiełpina Górnego z Rębiechowem-Matarnią (poruszanie się nie-samochodem tylko przez Kokoszki lub Matemblewo)
  1. Powstanie rowerowych miejsc parkingowych przy stacjach SKM a w przyszłości PKM z monitoringiem- przekonanie nowych użytkowników do dojeżdżania rowerem do komunikacji zbiorczej (czas, oszczędności, bezpieczeństwo pojazdów) i przyzwyczajenie do korzystania z roweru
      
    Jeśli i Wy chcecie dodać swoje komentarze piszcie do: brg2@brg.gda.pl lub wejdźcie na http://www.gdansk.pl/ster. Moje propozycje możecie po części obejrzeć na mapie, którą Biuro Rozwoju Gdańska zamieściła tutaj: czerwone grube linie to trasy tranzytowe (pierwszorzędne), a na zielono zaznaczono drogi lokalne (drugorzędne).

    Na jesieni odbędzie się debata nad podsumowaniem zebranych pomysłów. Z pewnością tam będę. W końcu sam dojeżdżam rowerem- codziennie.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz