niedziela, 29 stycznia 2012

Zmiany w komunikacji miejskiej- cała uwaga na PKM?

Nawiązując do ostatniego pisma z ZTM odnoszącego się do propozycji zmian (szerzej propozycje i odpowiedzi opisane są we wcześniejszym wpisie) wystosowaliśmy pytania precyzujące, a w szczególności:
1) Czy w następnym roku finansowym znajdą się pieniądze na przedstawione propozycje?
2) Pytanie o przeprowadzenie analizy propozycji nowej linii łączącej południowe dzielnice z Portem Lotniczym p. Kiełpinek
Otrzymaliśmy pismo następującej treści:
strona 1
strona 2


Uważam, że integracja komunikacji z PKM jest jak najbardziej słuszna (jak wynika z rozmów z przedstawicielami PKM czy Biura Rozwoju Gdańska
komunikacja autobusowa zmieni swój charakter z dowozowej do centrum na dowozową do Pomorskiej Kolei Metropolitanej), 
jakkolwiek pomysł skomunikowania Dzielnic Południowych z Portem Lotniczym a po uruchomieniuPKM- z Kiełpinkiem uważam wciąż za ciekawy i potrzebny, ponieważ:
- dzielnice południowe uzyskają dostęp do naszego przystanku PKM Kiełpinek,
- nasi mieszkańcy uzyskają dostęp do centrów handlowych (OBI, C.H. Fashion Outlet etc.),
- skracając linię do Kiełpinka usuwa się argument powielania się połączeń.

Myślę, że ZTM to rozumie, ale nie odnosi się do tej propozycji, jako że proponuje podobne rozwiązanie dowozowe do PKM Jasień :) Będę drążyć temat dalej.

Co do połączeń z Wrzeszczem, to czas działa na naszą niekorzyść. Jeśli PKM zostanie uruchomione w 2015 roku (ostatnie info z PKM SA), to tak naprawdę walczymy o nową linię, która (zakładając czysto teoretycznie na potrzeby tego wpisu, że ruszyłaby w ciągu 6-miesięcy) funkcjonowałaby ok. 2 lata, a potem powielałaby trasę PKM. Tym samem nasze argumenty z każdym miesiącem są coraz słabsze.
Może lepiej byłoby skupić się na monitoringu powstającego planu budowlanego przystanku PKM Kiełpinek 
i powiązanych inwestycji (a w szczególności trasy dojazdowej dla autobusów i parkingu przy stacji- doszły do mnie niepokojące słuchy o planach puszczenia autobusu p. ul. Przytulną, a nie jak wg wcześniejszych planów, które znałem- ul. Szczęśliwą)? Wiosną br, kiedy zostanie sporządzony plan budowlany, jestem umówiony z Biurem Rozwoju Gdańska na powrót do rozmów na temat skomunikowania naszej stacji z okolicą. Chodzi m.in. o kwestie skomunikowania pieszo-rowerowego z kładki nad obwodnicą przez proponowany przeze mnie pasaż przez hipermarket- szukam tu wsparcia miasta w rozmowach z Auchan, które o pomyśle wie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz