poniedziałek, 15 sierpnia 2011

NIELEGALNY wysyp ziemi pod TPK- pismo z Urzędu Miasta, nasze dalsze działania

W zeszłym tygodniu wreszcie doczekałem się od Zastępcy Prezydenta Miasta odpowiedzi na temat wysypu ziemi pod lasem za strumykiem. Potwierdziła ona moje przypuszczenie:  
wysyp łamie obostrzenia planu zagospodarowana.

Poniżej możecie obejrzeć oryginał pisma w tej sprawie


Podjąłem dalsze kroki mające na celu ustalenie i ukaranie sprawcy, m.in. powiadomienie Straży Miejskiej. Biorąc pod uwagę opinie komentujących mój wpis skontaktowałem się z lokalnymi deweloperami, którzy dużo wnieśli do wyjaśnienia sprawy i w najbliższym czasie doślą dodatkowe informacje. Przewiduję, że sprawa będzie miała swój koniec w Wydziale Środowiska i liczę, że po nałożeniu kary na sprawcę nie będzie już dalszych prób dewastacji tej pięknej okolicy przez żaden inny podmiot (bo tak jak wpisałem wcześniej w komentarzach: chodzi o ochronę, nie o karanie).
Mam jednocześnie wielką prośbę do wszystkich czytających ten wpis: zwróćmy uwagę podczas spacerów czy przejażdżek rowerem na to, co się dzieje w naszej okolicy.  
Chciałbym, abyśmy o wiele wcześniej niż ja w tym przypadku reagowali i zapobiegali niszczeniu krajobrazu.
Dla ułatwienia przygotowałem dla zainteresowanych mapki wskazujące miejsca, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Na terenach tych wstawiem opisy jakie posiadają w planach zagospodarowania:

Mapa planu zagospodarowania terenu NA POŁUDNIE od nasypu kolejowego z notatkami

Mapa planu zagospodarowania terenu NA PÓŁNOC od nasypu kolejowego z notatkami

("Zieleń do utrzymania" = wyższe drzewa i krzewy (starsze niż 10 lat), które MUSZĄ pozostać w terenie;
"makroniwelacja"= zmiana naturalnej rzeźby lub nachylenia stoku, tj. wykop, nasyp, wyrównanie powierzchni)

Jeśli zauważycie wycinkę drzew lub prace niwelacyjne w zaznaczonym jako chroniony terenie- zanotujcie np. numery pojazdów, kiedy i gdzie się to odbywa a dalej wspólnie ustalimy czy działania te są zgodne z prawem.
Taka postawa obywatelska pomoże mi realizować własną przedwyborczą deklarację dbałości o otaczającą nas przyrodę. Mam już kontakt z deweloperami, więc zweryfikowanie informacji przebiegnie szybko.



Warto też zwrócić uwagę, że spora część pokazanego terenu wlicza się w skład Ogólnomiejskiego Systemu Terenów Aktywnych Biologicznie (OSTAB). System ten ma na celu łączenie terenów cennych przyrodniczo i poprawę jakości życia mieszkańców.
Dla bardziej zainteresowanych przesyłam kilka linków opisujących ten system:
- krótkie, ale treściwe opracowanie nt OSTAB

1 komentarz:

  1. Gratulacje! Do pełnego sukcesu brakuje jeszcze ukarania sprawców.

    OdpowiedzUsuń