środa, 11 lipca 2012

STER: wyniki ankiety Biura Rozwoju Gdańska

Jak informowała na blogu oraz na forum Przewodnicząca Rady Marzena Mielniczek-Drezner Biuro Rozwoju Gdańska przeprowadziło m.in. wśród osób będących uczestnikami prac nad STER (System Tras Rowerowych dla Gdańska) ankietę, gdzie pytano które odcinki planowanych tras rowerowych zdaniem mieszkańców powinny zostać realizowane w pierwszej kolejności. Ankieta jest jednym z 11 kryteriów podjęcia końcowych decyzji w tej materii.
Niżej publikuję podsumowanie ankiety dot. STER z zaznaczonymi trasami jakie zostały wyróżnione:
wynik ankiety: strona 1 z 2
wynik ankiety: strona 2 z 2
Jeśli chodzi o naszą dzielnicę:
Kiełpinek: 
 tu trasa rowerowa na wschód i zachód jest praktycznie gotowa, w kierunku południowym i północnym ze względu na położenie musimy jechać po trasach sąsiednich dzielnic. Moim zdaniem sytuacja jest bardzo komfortowa nie wymaga istotnych zmian. Osobiście starałem się przekonać do dodania jako trasy rekreacyjnej nowego odcinka od ul. Sympatycznej do ul. Potokowej (a więc przez poligon i przez las po istniejącym betonowym trakcie w kierunku Wrzeszcza). Trasa ta skróciłaby dojazd do Ronda de La Salle (ul. Słowackiego) o ok. 1,5km (w porównaniu do jazdy p. ul. Myśliwską) czy nawet o 6km (w porównaniu do jazdy ul. Kartuską a dalej Rakoczego). Na chwilę obecną pomysł nie jest brany pod uwagę.

Jasień: 
wyraźnie wskazaliście na dwa odcinki oznaczone w nomenklaturze BRG numerami:
37: ul. Nowa Myśliwska - odc. od ul. Myśliwskiej Wzgórze do ul. Bulońskiej (po drodze mamy działki i niezabudowany teren, więc to wciąż odległa sprawa)
38: ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (bardzo potrzebny łącznik między istniejącą trasą wzdłuż Kartuska Północ a centrum miasta!)

Szadółki: 
co prawda nie udało się przekroczyć progu 200 głosów (najniższy wynik w skali) ale wskazaliście na potrzebę rozwoju tras:
19 (Szadółki): Trasa Oruńska odc.3 - od ul. Nowej Bulońskiej do granicy miasta (dalej na wschód łączy się z również z docenioną przez ankietowanych trasą 14: Trasa Orńska i trasą 15: ul. Nowa Bulońska)
21 (Szadółki):  ul. Jabłoniowa - odc. od w. Jabłoniowa do Obwodnicy Zachodniej (dalej na Zachód łączy się z wyróżnioną trasą nr 23: ul. Nowa Gostyńska - odc. od Obwodnicy Zachodniej do granicy miasta a na wschodzie: z trasą 20: ul. Nowa Warszawska)

Miłośnicy tras w kierunku Kaszub na pewno ucieszą się z aktywności mieszkańców sąsiedniej dzielnicy, która wskazała na potrzebę rozwoju tras:
23: ul. Nowa Gostyńska - odc. od Obwodnicy Zachodniej do granicy miasta (kierunek Kaszuby!)
24: ul. Otomińska - odc. od ul. Gostyńskiej do ul. Somińskiej
25: Trasa Zachodnia - odc. od ul. Nowej Gostyńskiej do ul. Fabrycznej oraz ul. Nowatorów od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych (kierunek Matarnia i lotnisko!)

Jest tylko jedna rzecz jaka mnie niepokoi: zakładając, że w związku z powstającą trasą PKM część mieszkańców byłaby skłonna dojeżdżać do przystanków rowerami to nie ma w obecnych koncepcjach miasta (mówię o ww ankiecie) propozycji szlaku w kierunku PKM Jasień. Mogłoby to być ciekawą alternatywą dla mieszkańców na południe od ul. Armi Krajowej (a więc Szadółki).

ps: w razie niejasności zachęcam do porównania ww informacji i map z dokładną mapą naszej dzielnicy w zakładce  "O Radzie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz