Poniższą grafiką przypominam jakie poruszamy kwestie:
Brakująca infrastruktura: RYSUNEK ZBIORCZY na podstawie grafiki GIK |
W efekcie jednak pojawiła się reakcja: udało się zwrócić uwagę Wydziału Programów Rozwojowych na najważniejsze trzy kwestie, tj.
(a) przystanki autobusowe komunikacji miejskiej,
(b) przejścia dla pieszych z kładki pieszo-rowerowej i
(c) wydłużona trasa dojścia z kładki do przystanku PKM Kiełpinek i jej możliwe skrócenie.
WPR postanowiło zorganizować w Gdańsku wielostronne spotkanie z Auchan aby sprawy "ruszyć do przodu". Po spotkaniu z osobą z WPR w połowie listopada udało mi się ich dodatkowo przekonać do zaproszenia na spotkanie Biuro Rozwoju Gdańska, aby rozpocząć rozmowy o (c) ciągu pieszo-rowerowym (teren jest prywatny, w planach do tej pory nie było takiej koncepcji). Dodatkowo sprawą zainteresowała się Radna Miasta p. Maria Małkowska i zadeklarowała wsparcie naszych starań swoją obecnością na spotkaniu (to istotne, bo pokazuje uwagę na odpowiednim szczeblu ze strony członków Rady Miasta).
30.XI.2012 spotkanie doszło do skutku. Pojawili się na nim przedstawiciele Auchan Polska, Tebodin Poland, WPR, ZDiZ, ZTM, BRG i (zgodnie z obietnicą) Radna Miasta.
Co ustalono? Najważniejsze to:
- potwierdzenie planów budowy przejścia dla pieszych w kierunku Norauto i określenie orientacyjnego terminu realizacji (wiosna 2013),
- rozpoczęcie formalnej/oficjalnej analizy budowy krótszego dojścia z kładki do PKM (b.istotne dla przyszłych użytkowników PKM),
- wznowienie rozmów dot. budowy przystanków ZTM (temat pozostawał bez odpowiedzi od grudnia 2011! Istotne tak dla klientów jak i dla mieszkańców Kiełpinka i Karczemek).
Z nieoficjalnych informacji wynika dodatkowo, że:
- proponowany przeze mnie pasaż PRZEZ sklepy (ciekawa trasa: możliwość połączenia użytkowania parkingu hipermarketu z możliwością zakupów "po drodze" przed/po skorzystaniu z PKM) ze względu na znajdujący się na tyłach punkt obsługi dostaw nie ma większych szans na rozpatrzenie,
- najprawdopodobniej nie dojdzie do utworzenia linii autobusowej z Kiełpina do PKM Kiełpinek (większość analiz urzędników nie wskazuje na biznesowe uzasadnienie takiej decyzji).
Szczegóły niżej:
właściwy protokół ze spotkania z Auchan: Gdańsk 30.XI.2012 (bez listy obecności) |
czytaj także:
"Brakujące elementy infrastruktury przy C.H. Auchan: zdanie obu stron" (wpis z 15.IX.2012)
"Brakujące chodniki przy Auchan: artykuł w prasie" (wpis z 22.V.2012)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz