Wielomiesięczne oczekiwanie nie zdało się na nic, dopiero wiadomości przesyłane w kopii do lokalnej prasy i propozycja bezpośredniego kontaktu z centralą we Francji spowodowały, że w lipcu nadeszły długo oczekiwane odpowiedzi.
Poniżej wymieniłem tematy jakie poruszałem oraz odpowiedzi otrzymane od rzecznika prasowego Auchan. Dla porównania przedstawiam też odpowiedzi stosownych urzędów, w których weryfikowałem informacje rzecznika prasowego:
Brakująca infrastruktura: RYSUNEK ZBIORCZY na podstawie grafiki GIK |
1) możliwość obniżenia krawężnika chodnika na wysokości stacji paliw (przy murze od strony ul. Szczęśliwej),
2) termin dokończenia tego chodnika (drugi odcinek wciąż "leży" a materiały stoją obok),
3) schemat ciągów pieszych po przebudowie Auchan (jak przekazał Auchan mowa o zmianach 2012-2013),
Ad1, Ad2, Ad3)
Auchan: "W projekcie budowlanym rozbudowy Galerii zostały zaprojektowane ciągi piesze w kierunku od budynku CH do ronda jak i do przejścia w kierunku sklepu Decathlon. Wykonanie tych prac planowane jest na wiosnę 2013."
W tej kwestii pozostaje jedynie czekać na realizację obietnic. Na chwilę obecną sytuacja wciąż wygląda jak na poniższych zdjęciach:
brakujący chodnik od Kiełpinka- fot.K.Nykiel |
brakujący chodnik od strony ronda (i przystankóW autobusowych)- fot. K.Nykiel |
4) możliwość wybudowania przejścia dla pieszych bezpośrednio z kładki nad obwodnicą w kierunku Norauto,
Ad4)
Auchan: "Przejście dla pieszych w okolicach kładki nad obwodnica w kierunku Norauto jest na etapie uzgodnień administracyjnych i powinno by wykonane w najbliższym czasie."
poniżej oryginał oficjalnej odpowiedzi ZDiZ w tej kwestii:
odpowiedź na pytanie o przejście dla pieszych przy Norauto |
Co do samego przejścia: tu również w wyniku wielomiesięcznych opóźnień (a dokładniej braku oficjalnych działań, bo nieoficjalne rozmowy nie mają znaczenia dla urzędów czy spółek miejskich) ze strony Auchan wciąż dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, gdzie mieszkańcy Karczemek przeskakują przez bariery i przebiegają przez ulicę. Tłumaczenie, że kilkaset metrów dalej jest przejście dla pieszych jest raczej nierozsądne, bo budowa przejścia w tym miejscu wydaje się najrozsądniejsza z punktu widzenia użyteczności dla pieszych bez większego uszczerbku dla kierowców (proszę zwrócić uwagę, że jest tam już ogranicznik prędkości spowalniający ruch).
brakujący chodnik z kładki w kierunku Norauto. fot. K.Nykiel |
5) jaki jest statut rozmów Auchan z miastem Gdańsk w temacie utworzenia vis a vis sklepu przystanku ZTM dla wszystkich linii tamtędy przebiegających (rozmowy jeszcze niedawno były faktem),
Ad5)
Auchan: "Prowadzone są rozmowy pomiędzy Auchan i ZTM w kwestii lokalizacji przystanku. Strony uzgodniły warunki współpracy (biuro projektów kończy etap opracowania dolentacji technicznej)."
co na to ZTM?
pismo ZTM ws rozmów dot. przystanków na terenie C.H. Auchan |
6) opinię na temat propozycji skomunikowania pieszo-rowerowego kładki przez obwodnicę z przyszłym przystankiem PKM Kiełpinek (wersja a: chodnik wzdłuż północno-zachodniego obrzeża sklepu; wersja b (bardzo nietypowa): to zbudowanie pasażu przez Auchan w kierunku Szczęśliwej i tym samym stworzenie skrótu przez C.H.
Ad6)
Tu brak odpowiedzi w korespondencji z lipca 2012. Ostatnia jaką miałem na ten temat pochodzi z 2011 roku gdzie informowano, że co prawda nie planuje się takich zmian (w szczególności do proponowanej opcji "b"), co nie znaczy, że pomysły nie zostaną uwzględnione w przyszłości- rozumiałem to jako uprzejme "nie".
Na chwilę obecną nie jest to temat priorytetowy, ale przystanek PKM zbliża się wielkimi krokami i z tego względu należy już teraz lobbować za tym projektem. Przypomnę, że opracowanie STER proponuje jej skrócenie przez obecne tereny Auchan jak wskazałem na powyższej grafice. O pomyśle informowałem także PKM SA (a tam pomysł został podchwycony i zaprezentowany stosownym Komisjom Rady Miasta jeszcze w 2011), BRG i sąsiednią Radę Osiedla Kokoszki.
oryginalny slajd prezentacji PKM z 2011 roku uwzględniający pomysł. |
Oczywiście cały czas pamiętajmy, że jest to teren prywatny, ale:
- już kilka lat temu Auchan postanowiło związać się infrastrukturą i jej rozwojem z miastem i GDDKiA. Skoro weszli w ten układ, to powinni rzetelnie współpracować i doprowadzić niezbędne inwestycje do końca,
- wydaje mi się, że każda duża i szanująca się korporacja powinna dbać o tzw Corporate Social Responsibility (Społeczna odpowiedzialność biznesu). Jeśli tego nie robi- wystawia sobie sama opinię.
- czym jest wymalowanie przejścia dla pieszych czy budowa kilkunastu metrów chodnika z kostki brukowej wobec zaangażowania Auchan sięgającą ok 35mln złotych w budowę tzw Małego Węzła Karczemki?
Dzięki za działanie:)
OdpowiedzUsuńTylko jedna informacja/korekta - oficjalne plany miasta (a w każdym razie BRG) są takie, by przejście od Karczemek w stronę PKM-ki prowadziło wzdłuż łącznicy węzła. Czyli jak zaznaczono linią przerywano na tym obrazku: http://img15.imageshack.us/img15/8605/dojscied.jpg
Pozdrawiam,
P.O.
P.O.
Usuńwłaśnie tak zaznaczyłem to na mojej grafice zbiorczej na górze wpisu (zielona przerywana linia). ALE nic bez zgody Auchan tu nie powstanie, bo plany są tylko planami: miasto sugeruje kilka słusznych inwestycji/rozwiązań wpisanych w liczne opracowania czy MPZP, ale nie po swoim gruncie. Np. tu STER przewiduje trasę zbiorczą od kładki do wiaduktu przy PKM Kiełpinek, ale jeśli właściciel się nie zgodzi to nic z tego może nie wyjść ( w końcu piękna trasa, choć na okrężno, już jest). Dlatego należy mu ułatwić decyzję przez systematyczne lobby, co też staram się robić :)
Czyli z tą rozbudową to jednak coś było na rzeczy. Pewnie ta rozbudowa to jakaś grubsza sprawa i wolą się z tym nie ujawniać żeby ludzie nie protestowali. Poziom ignorancji ze strony Auchan zdumiewający.
OdpowiedzUsuńpozdr.
Lukislaw
Co do rozbudowy to miała się ona zacząć jakieś kilka m-cy temu. Najemcy dostawali już nawet wypowiedzenia najmu... ale niestety, przeliczyli się i to bardzo, myśleli że po rozbudowie węzła ruch będzie i to dużo więkrzy. głosy chodzą, że rozbudowa została wstrzymana, i wcale mnie to nie dziwi. Kto by chciał robić zakupy w takim syfie co tam jest? Moim zdanie powinni zacząć od zmiany dyrekcji w gda, która wynika z tego że wykazuje się totalną ignoracją spraw naprawdę ważnych dla konsumenta (chodniki, przestanki itp)
OdpowiedzUsuńz moich informacji wynika, że dyrekcja Gdańsk nie ma wiele do powiedzenia w kwestiach takich inwestycji. Tego typu decyzje podejmowane są w centrali w Piasecznie i to z nią próbujemy się komunikować mailowo (do wiadomości sekretariatu gdańskiego)
Usuń