wtorek, 4 marca 2014

Przegrodzenie potoku Jasień: rozwiązanie problemu do k.maja 2014

 Dziś kilka słów o poruszanym temacie przegrodzonego potoku Jasień przy Trasie W-Z: wbrew wcześniejszym informacjom i zapewnieniom o realizacji korekty w II-III kwartale 2013 roku do wykonania przebudowy nie doszło.
docelowy układ ogrodzeń wzdłuż potoku Jasień

Kiedy pod koniec wakacji 2013 zacząłem dopytywać o status zadania (na które były już zagwarantowane niezbędne, spore środki finansowe) 13 września (a więc na 3 tygodnie przed końcem wyznaczonego terminu) otrzymałem pismo następującej treści:

Czyli nie dość, że nie wykonano korekty przegrodzenia, to nawet nie doprowadzono do przygotowania stosownej umowy z działkowcami!! A jeszcze w maju otrzymałem odpowiedź wskazującą na domykanie formalności otwierających drogę terminowej realizacji zadania- w końcu ile można przestawiać siatkę licząc od czerwca??


Po interwencji w Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska oraz pytaniach do DRMG, WPR i z końcem października 2013 otrzymałem odpowiedź od Dyrektora WPR, który poinformował iż "Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje przetarg na wyłonienie wykonawcy robót. Podpisanie umowy z wykonawcą robót przewidziane jest jeszcze w bieżącym roku, zaś zakończenie robót w II kwartale przyszłego roku." Przekazano mi także treść porozumienia oraz mapkę docelowego rozkładu ogrodzenia wzdłuż potoku (opublikowaną wyżej w niniejszym wpisie).
 
W końcu stycznia 2014 zwróciłem się ponownie z pytaniem o konkretny termin realizacji zadania. W odpowiedzi otrzymałem wiadomość: "Dnia 29.01.2014 r. została podpisana umowa na wykonanie ogrodzenia potoku z firmą (nazwa firmy). Koszt prac wynosi 132 696,09 zł
termin zakończenia robót - 30.05.2014 r. 
W dniu 19 lutego nastąpiło przekazanie placu budowy."

Zakładam więc, że z 1 czerwca będziemy mogli zapomnieć o problemie i korzystać z udrożnionego korytarza. Mimo to ciężko jest mi przejść do porządku dziennego nad takim brakiem koordynacji w projektach (chcę wierzyć, że nie był to wynik nacisków działkowców) gdzie ich naprawa kosztuje ponad sto tysięcy złotych z pieniędzy nas wszystkich, o kosztach przyrodniczych (trudnych do oszacowania) nie wspominając..

aktualizacja 16.III.2014: pojawił się wpis na ten temat na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Czytaj także:
2013.I.08: "Przegrodzony potok Jasień i pas techniczny: problem formalnie rozwiązany"
2012.VII.23: "Przegrodzony potok Jasień i pas techniczny: odpowiedzi DRMG i ROD"
2012.V.23: "Przegrodzony potok Jasień i pas techniczny"

4 komentarze:

  1. Niestety 3 czerwca 2014 przejścia nadal nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym: 12 maja pytałem o to w WPR (organ nadzorujący prace) i 20 maja otrzymałem odpowiedź:
      "Ze względu na konieczność dostosowania budowy ogrodzenia do zmian w ukształtowaniu terenu, które zaszły po opracowaniu dokumentacji projektowej budowy ogrodzenia, został przesunięty termin zakończenia budowy na dzień 30 czerwca br."
      Co się odwlecze to nie uciecze

      Usuń
  2. Dzisiaj po południu zobaczyłem zdemontowaną bramę od strony ulicy Kartuskiej (wczoraj jeszcze była :) )

    OdpowiedzUsuń